Pustka

Czułam ją przez tyle lat. Dopiero dziś tak naprawdę nazwałam to uczucie. Przez tyle lat, odkąd pamiętam ze mną była. Nie wiedziałam kim jestem, kim chciałabym być, nie umiałam znaleźć sensu życia. Uwolniłam się od niej, kiedy uświadomiłam sobie mój światopogląd, kiedy na dobre odeszłam z Kościoła duszą i ciałem, kiedy uwolniłam się od jego wpływu, wreszcie kiedy odzyskałam rozum. Tego mi widać trzeba było, żeby uwierzyć w siebie, żeby zrozumieć, że jestem dobrym człowiekiem, żeby znaleźć sens życia i szczęście, żeby stać się świadomą osobą. Wiara mi w tym nie pomagała, wręcz szkodziła. 

Wszystko, co przeżyliśmy w przeszłości; czy to dobre, czy to złe, ma wpływ na to, kim jesteśmy dziś. Moja przeszłość mnie ukształtowała i nie powinnam żałować i wstydzić się jej. Dopóki nie poznałam męża, nie zadawałam pytań, nawet nie śmiałam. Tak trzeba – myślałam. Pytania zaczęły się pojawiać na studiach, kiedy uczyłam się teologii, psychologii, filozofii a wykładowcami byli głównie księża. Zrezygnowałam z nich na IV roku, między innymi ze względu na światopogląd. Już wtedy czytając „Miłość i odpowiedzialność” Karola Wojtyły, nie raz krzyczałam: NIE! Nie mogłam zgodzić się ze zbyt wieloma rzeczami, których kazali mi się uczyć, więc nie mogłam zostać. Nie mogłam zgodzić się też z zakłamaniem, które widziałam bez przerwy dookoła. Potem były rozmowy z moim mężem, które gdzieś tam powoli zaczynały kiełkować i żyć swoim życiem. Następnie komunia mojej najstarszej córki, która była ostatecznym przełomem i chyba tak naprawdę jedyną rzeczą, której żałuję oraz problemy zdrowotne, które zmusiły mnie do rozmyślań nad swoim życiem. Powiedziałam potem: Dość! Zaczęłam zmieniać swoje życie, czytać, szukać i przyniosło to owoce. Pustka odeszła.

Komentarze nie są moderowane. To nie kółko wzajemnej adoracji. Pamiętaj tylko, że Twoja wypowiedź świadczy o Tobie, nie o mnie.

